Pratiti Krista danas u suvremenom svijetu je velik izazov i nema straha ako vjerujete u njega Objavio Admin16 lipnja, 202263 Pogledi Svijet je pun nesigurnost i straha u kojem živimo, ako se pouzdamo u Gospodina sve nestaje i vlada njegova zaštita nebeska. Sebi daju za pravo da je svojevoljno tumače bez istinske povezanosti s onim koji jest Riječ. Ovo naše vrijeme udaljilo se od Božje mudrosti prihvaćajući ljudsku površnost kao izvor nekakvih svojih logičkih zaključaka. A kada se ljudski um uzoholi onda Božji govor postaje njem, neprepoznatljiv jer ga čovjek ne želi čuti. Tada nastaje naša smrt. Sve smo stavili u ljudsku ograničenu i propadljivu snagu i na taj način zatvorili vrata Božjoj svemoći. Jer kao šta će nama taj Bog koji i onako nema nikakve važnosti među nama. Mi sve možemo sami. Mi smo bogovi današnjega doba. U našim rukama je sva moć. Nema društvene institucije kojom ne upravlja ljudska samodostatnost i oholost. To naše oslobađanje od Boga dovelo nas je na rub današnje egzistencije. Ponavlja nam se isti proces kao i kod Izraelaca koji su se kleli da nikada neće napustiti Boga niti njegovu svetost no nije trebalo puno čekati da se okrenu leđa onome koji se zakleo na vječnu ljubav. To smo mi. Oni koji uvijek kalkuliraju. Svaki onaj koji se naziva vjernikom, a kalkulira u vjeri, o vjerskim istinama, božjim zakonima nije vjernik. On je samo simpatizer. Nekakav član sa članskom iskaznicom koja mu ničemu ne vrijedi. A to je daleko od vjere. Zato danas prorok Jeremija ukazuje na najveći problem života i kaže: “Proklet čovjek koji se uzda u čovjeka, i slabo tijelo smatra svojom mišicom, i čije se srce od Gospodina odvraća. Jer on je kao drač u pustinji: ne osjeća kad je sreća na domaku, tavori dane u usahloj pustinji, u zemlji slanoj, nenastanjenoj.“ Naš život u stalnoj je neizvjesnosti. Kao hodočasnici uspravljeni svom stvoritelju uputili smo se prema onom koji je svet. To današnjem društvu nedostaje. Ne nekakvi vlastiti putovi kojima bi mi rado manipulirali i opravdavali svoje postupke, grijehe i zle navike. Jer iz bolesne duše nastaje bolesni svijet. Bolesno okružje, bolesno društvo. Bolesna Crkva. Ne treba tražiti nikada nikakvo opravdanje za ono na što smo se svi sveli. Sve je postalo opći trač. Nema ljudskosti u nama. Toliko je u nama zla koji nas odvlači i od jedni drugih i od Boga. Svaki put naše nepriznanje grijeha vodi nas u sve veću tamu i ponor kojem nema povratka. Dovoljno se osvrnuti i vidjeti kako je sve veći pritisak na crkveno učiteljstvo od svjetskih moćnika koji bi bili učitelji nekih moralnih vrednota, nekog novog bezbožnog morala, đavolski prihvatljiva u čijem temelju stoji zlo istrebljenja. Svaki put kad se nema mogućnosti za takvim učinkom onda veliki filantropi kojekakvih tragičara izvlače nečisto rublje crkvenih službenika. Da im je svima stalo onda bi se sve odmah i sad riješilo. Dovoljno je vidljivo kud ide ovaj svijet koji samo sije mržnju i razdor. A onaj koji razdvaja je dijabolos – đavao. Pred nama stoji veliki izazov u kojem se ne treba osvrtati na novinske naslove. Treba ih iščitavati mudro. Jer kao što je bio nekad običaj u prošlom sistemu da ne bi nikom palo na pamet pobuniti se onda smo redovito imali ispiranje mozga obično nedjeljom kojekakvim borbenim filmovima iako smo znali već da sutra slijedi nova nestašica osnovnih namjernica. To zastrašivanje preuzele su nove današnje svjetske korporacije moći. Oni koji nas drže u šaci straha. Samo ne znam pred čime. Ako vjerujemo Kristu onda za nas nema straha. Ni pred životom ni pred mučeništvom zato odvažimo se živjeti sveto. Živjeti milost Božje ljubavi. Ako se pitamo kako postići život mira u svom životu poslušajmo današnji psalam i živimo po njemu. Tu je mudrost života. „Blago čovjeku koji ne slijedi savjeta opakih, ne staje na putu grešničkom i ne sjeda u zbor podrugljivaca, već uživa u zakonu Gospodnjemu, o zakonu njegovu misli dan i noć.“ To je mudrost Božja. Ona koja oslobađa čovjeka od svih diktatura koje su ovladale na zemlji. Otvorimo se otajstvu kao kršćani koji imaju vjere u svoga Boga. Za ovakav svjetski poredak bit ćemo uvijek zaostali, katolibani, luđaci no Krist kaže: „Blago vama, siromasi: vaše je kraljevstvo Božje.“ Oni koji gladuju, bit će siti. Oni koji su oskudici izloženi na bilo koji način Bog će ih nasititi. Oni koji su izloženi maltretiranju, bulingu, zlostavljanju radi vjere. Bog je njihova obrana i štit. Zašto se bojati onih koji će sve zlo slagati protiv vas. Sve će doći na svoje. Istina uvijek izađe na vidjelo. Ali jao onom koji bilo što učini protiv onoga koji je Božji. Ali jao vama, bogataši imate svoju utjehu! Jao vama koji ste sada siti: gladovat ćete! Jao vama koji se sada smijete: jadikovat ćete i plakati! Jao vama kad vas svi budu hvalili! Ta tako su činili lažnim prorocima oci njihovi.“ Ovaj tjedan koji je ispred nas neka bude obilježen Božom milošću i mudrošću. Ne dopustimo se nikada isprovocirati. Zločincima je to drago. Budite stameni. Kristovi. A svaki onaj koji čini zlo pravedniku završiti će onako kao je i sam činio. Prepustimo sve svoje Bogu. On je izvor ljubavi za one koji ga ljube. Pa neka ovo sveto vrijeme u kojem nas je Gospodin poslao bude prepuno novog zamaha da se kao vjernici okupljamo kao braća i sestre hrabreći jedni druge vjerom i milošću u ljubavi. Autor: don Damir Bistrić (Visited 24 times, 24 visits today)
Pročitajte više na Pratiti Krista danas u suvremenom svijetu je velik izazov i nema straha ako vjerujete u njega | Rastimo u vjeri
MENU
Liturgiska texter
A+ A A-Den 16 juni 2022, torsdag
torsdag i 11 veckan ‘under året’
Dagens bön:
Gud, utan vilken vi inget förmår, du vårt hopp och vår styrka, skänk oss Andens kraft, så att vi följer dina bud och ärar dig i tanke, ord och gärning.Läsningar:
Syr 48:1-14, Ps 97, Matt 6:7-15
Första läsningenSyr 48:1–14
(När Elia höljdes i stormbyn, fylldes Elisha av hans ande)
Läsning ur Syraks bok.
Elia framträdde, den glödande profeten,
vars ord flammade som en fackla.
Han sände hungersnöd över folket
och blev genom sin heliga iver mångas död.
Med Herrens ord höll han himlen stängd,
och tre gånger kallade han ner eld därifrån.
Hur ärad blev du inte, Elia, för dina underverk!
Vem kan berömma sig av att vara din like?
Du väckte den döde till liv med den Högstes ord,
från dödsriket räddade du honom.
Du störtade kungar i fördärvet
och lät stormän dö på sjukbädden.
På Sinai fick du höra om bestraffningen,
på Horeb om domen och vedergällningen.
Du smorde kungar till hämnare
och profeter till efterträdare åt dig.
Du fördes till himlen i en flammade stormby,
i en vagn dragen av eldhästar.
Du är bestämd för den tiden, står det skrivet,
då du skall mildra vreden innan den blossar upp
och vända faderns hjärta till hans son
och återupprätta Jakobs stammar.
Saliga de som har fått se dig
men också de som har somnat in i kärlek,
ty även vi skall få leva.
När Elia höljdes i stormbyn,
fylldes Elisha av hans ande.
Under sin livstid vek han aldrig för en furste,
och ingen gjorde sig till herre över honom.
Ingen uppgift var honom för svår,
och efter hans bortgång profeterade hans kropp.
Medan han levde gjorde han sällsamma ting,
och även efter döden var hans gärningar förunderliga.
Så lyder Herrens ord.Responsoriepsalm
Ps 97:1–7 (R. 12a)
R.
Gläd er, ni rättfärdiga, i Herren.
Herren är nu konung! Därför må jorden fröjda sig
och alla havsländerna glädja sig.
Han omges av moln och töcken,
rättfärdighet och rätt är fästet för hans tron. R.
Eld går framför honom
och förbränner hans ovänner runt omkring.
Hans blixtar lyser upp jordkretsen,
jorden ser det och bävar. R.
Bergen smälter som vax för Herren,
för hela jordens Herre.
Himlarna förkunnar hans rättfärdighet,
och alla folk ser hans ära. R.
Alla de skall komma på skam som dyrkar gudabilder, de som berömmer sig av avgudar, honom skall alla gudar tillbe. R.HallelujaRom 8:15bc
Vi har fått en ande som ger söners rätt,
så att vi kan ropa: »Abba! Fader!«EvangeliumMatt 6:7–15
(Så skall ni be)
Läsning ur det heliga evangeliet enligt Matteus.
Vid den tiden sade Jesus till sina lärjungar: »När ni ber, skall ni inte rabbla tomma ord som hedningarna; de tror att de skall bli bönhörda för de många ordens skull. Gör inte som de, ty er fader vet vad ni behöver redan innan ni har bett honom om det. Så skall ni be:
Vår fader, du som är i himlen.
Låt ditt namn bli helgat.
Låt ditt rike komma.
Låt din vilja ske, på jorden så som i himlen.
Ge oss i dag vårt bröd för dagen som kommer.
Och förlåt oss våra skulder,
liksom vi har förlåtit dem som står i skuld till oss.
Och utsätt oss inte för prövning,
utan rädda oss från det onda.
Ty om ni förlåter människorna deras överträdelser, skall er himmelske fader också förlåta er. Men om ni inte förlåter människorna, skall inte heller er fader förlåta er era överträdelser.«
Så lyder Herrens evangelium.
UZ DANAŠNJU SVETKOVINU
Što slavimo svetkovinom Tijelova?
Blagdanom Tijelova želimo obnoviti svoju vjeru u osobu Isusa Krista, Bogočovjeka, koji je u određenom povijesnom času kao jedinorođeni Sin Božji postao povijesnom osobom.
Bitno.net
Foto: Elvir Tabaković
Veliki blagdan u katoličkom kalendaru poznat je pod imenom Tijelovo. Pun naziv tog blagdana je Presveto Tijelo i Krv Kristova. Tim blagdanom želimo obnoviti svoju vjeru u osobu Isusa Krista, Bogočovjeka, koji je u određenom povijesnom času kao jedinorođeni Sin Božji postao povijesnom osobom. To je tajna njegova utjelovljenja. Bog je postao čovjekom; jedan od nas, s konkretnim tijelom, u njegovim žilama teče ljudska krv. „U svemu jednak, osim u grijehu“, reći će sveti Pavao o njemu.
Na današnji se blagdan sjećamo kako je Bog uzeo ljudsko tijelo da bi postao čovjekom. Bog je u Isusu svima nama dohvatljiv i blizak! Tajnu svojega utjelovljenja utkao je Isus na svojoj posljednjoj večeri u znakove kruha i vina, koji snagom njegove riječi postaju Tijelo i Krv Kristova, tj. sakrament euharistije, dar pričesti, hrana i piće. Posebno su pri tom naglašeni neki elementi tog sakramenta: kruh u obliku hostije, koji se pokazuje kod podizanja; kalež s vinom koji se jednako tako pokazuje vjernicima kao znak i dar.
Tijelovo želi osobito naglasiti istinu da je Isus pravi čovjek i pravi Bog. A kao čovjek da ima tijelo kao i mi. Ljudsko je tijelo dar, a isto tako obdareno mogućnosti da se daruje i razdaje.
Na sve to mislimo dok gledamo podignutu hostiju, dok klečimo pred svetohraništem, dok se svečano nosi pokaznica s Presvetim, dok pružamo ruku da primimo pričest. To je dar Kristova predanog tijela, dar njegove prolivene krvi; to je dar njegove neizrecive ljubavi za svakog od nas osobno! (fra Zvjezdan Linić)
Ustanovljenje svetkovine
Ustanovljenje ove svetkovine potječe još od viđenja sv. Julijane, rođene u Retinnesu blizu Liègea u Belgiji 1193. godine. U dobi od pet godina ostala je siroče te je smještena u samostan augustinki u Mont-Cornillonu, gdje je zaređena kad je imala 14 godina. Brzo je napredovala u krepostima i bila je poznata po svojoj ljubavi prema Blaženoj Djevici Mariji, svetoj Kristovoj muci, a osobito prema Presvetom sakramentu. U dobi od 16 godina počela je imati viđenja, a u jednom je od njih vidjela pun mjesec, čiji je sjaj nagrđivala jedna tamna mrlja. Svoje je viđenje opisala poglavarici, s. Sapienzi, ali nije uspjela utvrditi značenje tog viđenja. Naposljetku je nakon nekoliko dana molitve Julijana čula glas s neba koji joj objašnjava značenje:
Mojoj Crkvi nedostaje jedno liturgijsko slavlje, koje bih htio osnovati. To je svetkovina najvećega i najsvetijega Oltarskog sakramenta. Trenutačno se ovog otajstva spominjete samo na Veliki četvrtak, ali i toga su dana glavni predmet razmatranja moja patnja i smrt; stoga želim ustanoviti još jedan, zaseban dan u kojem će taj sakrament slaviti svi kršćani…
Glas joj je dao tri razloga za to: prvi – ovom će se svetkovinom učvrstiti vjera u Presveti sakrament kad god u budućnosti netko posumnja u njegovu valjanost; drugi – iskrenim i dubokim klanjanjem Presvetom sakramentu vjernici će se ojačati na svom putu u krepost; treći – slavljenje ove svetkovine i pozornost koja je tako iskazana sakramentu pružit će zadovoljštinu za svako nepoštovanje i uvredu nanesenu Presvetom sakramentu.
Više od 20 godina Julijana redovnicima nije rekla ništa o svom viđenju, ali je na kraju rekla tadašnjem biskupu iz Liègea Robertu de Thoreteu, dominikancu Hughu, koji je poslije postao papinski poslanik u Nizozemskoj, i Jamesu Pantaleonu, koji je tada bio arhiđakon Liègea. Poslije je James Pantaleon postao biskupom i ubrzo je nakon toga izabran za papu Urbana IV.
https://googleads.g.doubleclick.net/pagead/ads?client=ca-pub-3205058771502729&output=html&h=280&adk=1909031986&adf=4032507774&pi=t.aa~a.3018220732~i.19~rp.4&w=720&fwrn=4&fwrnh=100&lmt=1655399524&num_ads=1&rafmt=1&armr=3&sem=mc&pwprc=1923005297&psa=1&ad_type=text_image&format=720×280&url=https%3A%2F%2Fwww.bitno.net%2Fvjera%2Fsvetac-dana%2Fsto-slavimo-blagdan-tijelovo%2F&fwr=0&pra=3&rh=180&rw=719&rpe=1&resp_fmts=3&wgl=1&fa=27&adsid=ChAI8KmrlQYQh4O93InU35UbEjkAt93l4X55dDB7rfx7SrqN3AHviJRf4VvMHSthkyArp9kN-mus7gQeujemSoVQLG1f9Cm4Q6HkNNk&uach=WyJXaW5kb3dzIiwiMTAuMC4wIiwieDg2IiwiIiwiMTAyLjAuMTI0NS40MSIsW10sbnVsbCxudWxsLCI2NCIsW1siIE5vdCBBO0JyYW5kIiwiOTkuMC4wLjAiXSxbIkNocm9taXVtIiwiMTAyLjAuNTAwNS4xMjQiXSxbIk1pY3Jvc29mdCBFZGdlIiwiMTAyLjAuMTI0NS40MSJdXSxmYWxzZV0.&dt=1655419453837&bpp=3&bdt=3147&idt=3&shv=r20220614&mjsv=m202206130101&ptt=9&saldr=aa&abxe=1&cookie=ID%3Df7d6b3519428e186-22a17dccb3cd0031%3AT%3D1628521499%3ART%3D1655419453%3AR%3AS%3DALNI_MYpE1XoXFrKnwPY9aMa2QX185HBoQ&prev_fmts=0x0%2C720x280&nras=3&correlator=470556366105&frm=20&pv=1&ga_vid=1699714661.1600942315&ga_sid=1655419453&ga_hid=918506033&ga_fc=1&u_tz=120&u_his=50&u_h=864&u_w=1536&u_ah=824&u_aw=1536&u_cd=24&u_sd=2.5&dmc=4&adx=20&ady=2865&biw=759&bih=368&scr_x=0&scr_y=1398&eid=44759876%2C44759927%2C44759842%2C42531607%2C31067488&oid=2&psts=AGkb-H_cP3P6NdqBjmE7C9sCgNlASXuUaiwaMCr5fX6trnU7HXqJfgOIpzhPrrcMUSC94mW8iMhQh7kPIw9GTw&pvsid=4349980438136571&tmod=1285026542&wsm=1&uas=1&nvt=1&ref=https%3A%2F%2Fwww.bitno.net%2Fmisna-citanja%2F&eae=0&fc=1408&brdim=0%2C0%2C0%2C0%2C1536%2C0%2C1536%2C824%2C768%2C377&vis=1&rsz=%7C%7Cs%7C&abl=NS&fu=1152&bc=31&ifi=3&uci=a!3&btvi=2&fsb=1&xpc=vXoxNowP6X&p=https%3A//www.bitno.net&dtd=4378
Budući da su u to vrijeme biskupi mogli ustanoviti svetkovinu za svoju biskupiju, biskup de Thorete 1246. godine sazvao je sinodu na kojoj su sudjelovali i ovi učeni i sveti ljudi. Međutim, od trenutka kad je Julijana s njima podijelila poruku o svom viđenju do otvaranja ove sinode prošlo je punih 16 godina. Nakon što su raspravljali o mogućem utemeljenju svetkovine, zaključili su da ona nije u suprotnosti s naukom Crkve. Nadalje, odlučeno je da će se svetkovina utemeljiti kao zahvala svemogućem Bogu jer nam je dao Presveti oltarski sakrament. Zatim je određeno da se to novo slavlje održi iduće godine. Redovnik Ivan trebao je sastaviti obred za tu prigodu. (Izvorni dekret i dijelovi ovog obreda čuvaju se u Binterimu).
Biskup de Thorete nije poživio dovoljno dugo da vidi izvršenje njegove odredbe. Umro je nešto poslije iste te godine, 16. listopada 1246., ali su svetkovinu svejedno prvi put održali kanonici župe sv. Martina u Liègeu.
James Pantaleon, jedan od prvih koji je Julijanino viđenje smatrao iskrenim i vjerodostojnim, 29. kolovoza 1261. godine postao je papa Urban IV. Novi biskup Liègea Henry iz Gueldersa poticao ga je da proširi slavljenje svetkovine na cijeli svijet. Papa je, kao velik štovatelj nove svetkovine, 8. rujna 1264. godine izdao bulu Transiturus. U njoj je odredio da se svetkovina Tijela Kristova slavi svake godine u četvrtak nakon nedjelje Presvetog Trojstva, a istovremeno je i odobrio oproste vjernicima koji dođu na svetu misu i crkvene obrede povodom svetkovine. Ovaj obred, koji je po Papinu nalogu sastavio crkveni naučitelj sv. Toma Akvinski, smatra se jednim od najljepših u Rimskom brevijaru.
https://googleads.g.doubleclick.net/pagead/ads?client=ca-pub-3205058771502729&output=html&h=280&adk=1909031986&adf=3885011063&pi=t.aa~a.3018220732~i.26~rp.4&w=720&fwrn=4&fwrnh=100&lmt=1655399524&num_ads=1&rafmt=1&armr=3&sem=mc&pwprc=1923005297&psa=1&ad_type=text_image&format=720×280&url=https%3A%2F%2Fwww.bitno.net%2Fvjera%2Fsvetac-dana%2Fsto-slavimo-blagdan-tijelovo%2F&fwr=0&pra=3&rh=180&rw=719&rpe=1&resp_fmts=3&wgl=1&fa=27&adsid=ChAI8KmrlQYQh4O93InU35UbEjkAt93l4X55dDB7rfx7SrqN3AHviJRf4VvMHSthkyArp9kN-mus7gQeujemSoVQLG1f9Cm4Q6HkNNk&uach=WyJXaW5kb3dzIiwiMTAuMC4wIiwieDg2IiwiIiwiMTAyLjAuMTI0NS40MSIsW10sbnVsbCxudWxsLCI2NCIsW1siIE5vdCBBO0JyYW5kIiwiOTkuMC4wLjAiXSxbIkNocm9taXVtIiwiMTAyLjAuNTAwNS4xMjQiXSxbIk1pY3Jvc29mdCBFZGdlIiwiMTAyLjAuMTI0NS40MSJdXSxmYWxzZV0.&dt=1655419453851&bpp=3&bdt=3161&idt=3&shv=r20220614&mjsv=m202206130101&ptt=9&saldr=aa&abxe=1&cookie=ID%3Df7d6b3519428e186-22a17dccb3cd0031%3AT%3D1628521499%3ART%3D1655419453%3AR%3AS%3DALNI_MYpE1XoXFrKnwPY9aMa2QX185HBoQ&prev_fmts=0x0%2C720x280%2C720x280&nras=4&correlator=470556366105&frm=20&pv=1&ga_vid=1699714661.1600942315&ga_sid=1655419453&ga_hid=918506033&ga_fc=1&u_tz=120&u_his=50&u_h=864&u_w=1536&u_ah=824&u_aw=1536&u_cd=24&u_sd=2.5&dmc=4&adx=20&ady=4094&biw=759&bih=368&scr_x=0&scr_y=2627&eid=44759876%2C44759927%2C44759842%2C42531607%2C31067488&oid=2&psts=AGkb-H_cP3P6NdqBjmE7C9sCgNlASXuUaiwaMCr5fX6trnU7HXqJfgOIpzhPrrcMUSC94mW8iMhQh7kPIw9GTw%2CAGkb-H_QEK0w06QzanhlFXoeoXkMk3APnMHlQ5E7Ig0yRYKXwHSc7YU3IYWzOib8-GSxHraPAlhhBuyxy0Dx0w&pvsid=4349980438136571&tmod=1285026542&wsm=1&uas=1&nvt=1&ref=https%3A%2F%2Fwww.bitno.net%2Fmisna-citanja%2F&eae=0&fc=1408&brdim=0%2C0%2C0%2C0%2C1536%2C0%2C1536%2C824%2C768%2C377&vis=1&rsz=%7C%7Cs%7C&abl=NS&fu=1152&bc=31&ifi=4&uci=a!4&btvi=3&fsb=1&xpc=CzmwgsJfoX&p=https%3A//www.bitno.net&dtd=9141
Papin nasljednik, Klement IV., ponovo je naredio slavlje ove svetkovine. No, tek za vrijeme stolovanja pape Ivana XXII. (1316. – 1334.) ovu su svetkovinu slavili s procesijom u kojoj se u pokaznici nosio Presveti sakrament. Papa Martin V. i papa Eugen IV. odobrili su mnoge druge povlastice za sve koji sudjeluju u procesiji.
Noseći Presveto u svečanoj povorci i blagoslivljajući njime ne samo one nazočne već cijeli svijet, kršćani se u isto vrijeme podsjećaju kako oni sami svojim životom moraju biti žive pokaznice i biti izvor blagoslova za svijet. Kršćani na Tijelovo ne idu u procesiji da bi nešto demonstrirali ili protiv nečega protestirali, već da pokažu da kao hodočasnici stupaju za Kristom prema konačnom cilju svoga života. Zato je Tijelovo prava prilika da se svaki kršćanin ozbiljno zapita, kako predstavlja Krista u svijetu.
Klanjanje pred Gospodinom prisutnim u Euharistiji
Sveci toplo preporučuju, osim odlaska na svetu misu i primanja sakramenta, još jedan čin pobožnosti – klanjanje pred Gospodinom prisutnim u Euharistiji.
Sv. Alfonso iskreno potiče vjernike da provedu barem 15 minuta ili pola sata u klanjanju, izjavljujući:
Morate biti svjesni da ćete u 15 minuta molitve pred Presvetim sakramentom možda dobiti više milosti nego u drugim pobožnim djelima toga dana… Svi koji odu u Jeruzalem i posjete špilju gdje se Isus, Utjelovljena Riječ, rodio, mjesto na kojem su ga bičevali, brdo Kalvariju na kojem je umro i grobnicu gdje je pokopan, osjećaju veliku nježnost i pobožnost, ali koliko bi tek veća trebala biti naša nježnost kada posjetimo oltar na kojem je Isus stalno prisutan u Svetom sakramentu.
Sv. Terezija Avilska kaže da je nemoguće svim podanicima razgovarati s kraljem i da moraju biti zadovoljni ako mogu razgovarati s njim preko posredništva treće osobe.
No, da bismo razgovarali s Tobom, o, Kralju Nebeski, nema potrebe za trećom osobom, jer svatko tko to želi može Te pronaći u Presvetom sakramentu.
Kristofori.hr | Bitno.net
DNEVNA MISNA ČITANJA DNEVNA MISNA ČITANJA I KOMENTAR Današnja misna čitanja, petak 17. lipnja IMENDANI PAULIN, IVAN FISHER I TOMA MORE ČITANJA: 2Kr 11,1-4.9-18.20; Ps 132,11-14.17-18; Mt 6,19-23 PRVO ČITANJE 2 Kr 11, 1-4.9-18.20 Pomazali su Joaša i vikali: »Živio kralj!« Čitanje Druge knjige o Kraljevima U one dane: Atalija, mati kralja Ahazje, vidjevši gdje joj sin poginu, ustade i posmica sav kraljevski rod. Ali Jošeba, kći kralja Jorama i sestra Ahazjina, uze Ahazjina sina Joaša; ukravši ga između kraljevih sinova koje su ubijali, metnu ga s dojiljom u ložnicu. Tako ga je sakrila od Atalije, te nije pogubljen. Bio je sakriven u Domu Gospodnjem, šest godina, sve dok je zemljom vladala Atalija. Sedme godine Jojada posla po satnike Karijaca i tjelesnu stražu, i pozva ih k sebi u Dom Gospodnji. Sklopi s njima savez, zakle ih i pokaza im kraljeva sina. Satnici su učinili sve kako im je naredio svećenik Jojada. Svaki je od njih uzeo svoje ljude koji subotom ulaze u službu s onima koji subotom izlaze. I svi su došli svećeniku Jojadi. Svećenik dade satnicima koplja i štitove kralja Davida što su bili u Domu Gospodnjem. Stražari se svrstaše, s oružjem u ruci, od južne do sjeverne strane Doma, i prema žrtveniku i Domu oko kralja uokolo. Tada Jojada izvede sina kraljeva, stavi mu krunu i dade mu Svjedočanstvo te ga pomaza za kralja. Pljeskali su i vikali: »Živio kralj!« Kad Atalija ču viku naroda, dođe k narodu u Dom Gospodnji. Pogleda bolje kad gle, kralj, po običaju, stoji na svojem mjestu, a pred kraljem zapovjednici i svirači; sav puk klikće od radosti i trubi u trublje. Tad Atalija razdrije haljine i povika: »Izdaja! Izdaja!« Svećenik Jojada naredi satnicima i vojnim zapovjednicima: »Izvedite je kroz redove, i tko krene za njom, pogubite ga mačem.« Još je svećenik dodao: »Nemojte je smaknuti u Domu Gospodnjem.« Staviše ruke na nju; a kad je kroz Konjska vrata stigla do kraljevskog dvora, ondje je pogubiše. Tada Jojada sklopi savez između Gospodina, kralja i naroda da narod bude narod Gospodnji. Potom sav puk ode u Baalov hram, i razoriše ga, porušiše žrtvenike i polomiše likove; a Baalova svećenika Matana ubiše pred žrtvenikom. A svećenik opet postavi straže kod Doma Gospodnjega. Sav se puk veselio i grad se smirio kad su Ataliju ubili mačem u kraljevskom dvoru. Riječ Gospodnja. OTPJEVNI PSALAM Ps 132, 11-14.17-18 Pripjev: Gospodin odabra Sion sebi za sjedište. Gospodin se zakle Davidu zakletvom tvrdom od koje neće odustati: »Potomka tvoje utrobe posadit ću na prijestolje tvoje.« »Budu li ti sinovi Savez moj čuvali i svjedočanstva kojima ih učim, i sinovi će njini dovijeka sjedit na tvom prijestolju.« Jer Gospodin odabra Sion, njega zaželje sebi za sjedište. »Ovo mi je počivalište vječno, boravit ću ovdje jer tako poželjeh.« »Učinit ću da ondje za Davida snaga izraste, pripravit ću svjetiljku za svog pomazanika. U sram ću mu obući dušmane, a na njemu će blistat vijenac moj.« EVANĐELJE Mt 6, 19-23 Gdje ti je blago, ondje će ti biti i srce. Čitanje svetog Evanđelja po Mateju U ono vrijeme: Reče Isus svojim učenicima: »Ne zgrćite sebi blago na zemlji, gdje ga moljac i rđa nagrizaju i gdje ga kradljivci potkapaju i kradu. Zgrćite sebi blago na nebu, gdje ga ni moljac ni rđa ne nagrizaju i gdje kradljivci ne potkapaju niti kradu. Doista, gdje ti je blago, ondje će ti biti i srce. Oko je tijelu svjetiljka. Ako ti je dakle oko bistro, sve će tijelo tvoje biti svijetlo. Ako ti je pak oko nevaljalo, sve će tijelo tvoje biti tamno. Ako je dakle svjetlost koja je u tebi tamna, kolika će istom tama biti?« Riječ Gospodnja. Izvor: https://book.hr/danasnja-misna-citanja-petak-17-lipnja/
Angelo Travaini
6 tim ·
”… Endast så, gömd med Honom, kommer du i hemlighet att känna Honom, älska Honom och njuta av Honom i hemlighet, och glädje i hemlighet med Honom, mer än vad tungan kan uttrycka och sinnena kan förstå. ”
-“Tillbe din far i hemlighet”-
Vad letar du efter utanför dig själv, om du inom dig har din rikedom, din njutning, din tillfredsställelse, din fullhet och ditt rike, det vill säga din älskade, som din själ söker och önskar? Kom ihåg bara en sak, det är, även om det finns inom dig, förblir den dold.
Men du insisterar: «Om den min själ älskar finns i mig, varför kan jag inte hitta honom eller känna honom? ”. Anledningen är att Han är gömd och du gömmer dig inte som Honom för att hitta och höra Honom. Den som vill hitta något gömt måste faktiskt gå i hemlighet till gömstället där den här saken finns och, hittar den, finner han också sig gömd gillar den där grejen. Din älskade brudgum är skatten gömd i din själs fält, för vilken handelsavtalet gav alla hans ägodelar (Mt 13, 44); för att hitta honom, är det lämpligt att du överger alla dina ägodelar och flyttar bort från alla varelser, du na skurk i din inre fristad ande.
Stäng sedan dörren bakom dig, det vill säga att distrahera viljan från allt, ”be till din Fader i hemlighet”. Endast så, gömd med Honom, kommer du i hemlighet att känna Honom, älska Honom och njuta av Honom i hemlighet, och glädje i hemlighet med Honom, mer än vad tungan kan uttrycka och sinnena kan förstå.
(S:t Johannes av korset)